Či ste doteraz pôsobili v ľubovoľnom odbore, alebo stojíte na začiatku svojej profesnej dráhy, tak ďalším správnym krokom vo vašej kariére môže byť práca koordinátora medzinárodnej prepravy.
Sme pripravení vás komplexne zaučiť a ukázať vám všetko, čo budete potrebovať na to, aby ste sa stali úspešným členom nášho tímu. Od prvého dňa v METRANS budete úzko spolupracovať so svojím osobným mentorom a spoľahnúť sa môžete aj na podporu vedúceho a kolegov.
V našom tíme stretnete kolegov a kolegyne, ktorí pred nástupom do METRANS pracovali napríklad ako bankári, úradníci, predavači, pracovníci v cestovnej kancelárii, učitelia, profesionálni športovci, alebo k nám nastúpili rovno po škole. Buďte bez obáv – kariéru v logistike môžete odštartovať bez ohľadu na predchádzajúcu prax.
Poďme si priblížiť aká je práca koordinátora. Každý deň prúdi po celom svete obrovské množstvo tovaru a materiálu. Prevažná väčšina z neho sa prepravuje po mori v prepravných kontajneroch. Lode križujúce more a oceány priplávajú s nákladom do prístavov, kde sú kontajnery prekladané k ďalšej preprave smerom k zákazníkom.
V METRANS zaisťujeme pre našich klientov práve túto prepravu. Z hlavných európskych prístavov ako je Hamburg alebo Rotterdam dopravujeme kontajnery po železnici a následne na ťahačoch až do cieľa k našim zákazníkom.
Každá takáto preprava predstavuje určitý malý projekt, ktorý je potrebné zrealizovať a koordinovať – teda postarať sa o to, aby všetko bolo správne naplánované, zadané do našich systémov, administratívne spracované, a aby všetci, ktorí sa na preprave podieľajú mali správne informácie o priebehu transportu.
Každý koordinátor sa po zaučení stará o zverených zákazníkov, pre ktorých organizačne zaisťuje prepravu podľa zadania. Typickým klientom je pre nás prepravná spoločnosť – zákazník sa na vás obráti s konkrétnou požiadavkou na prepravu a vašou úlohou bude skoordinovať, aby všetko prebehlo hladko.
Trochu zjednodušene povedané: Zorganizujete preloženie kontajnera z lode na vlak v prístave. Jeho následnú prepravu po železnici do vnútrozemia. Po príchode vlaku na cieľový terminál potom preloženie kontajnera z vlaku na ťahač a jeho následný odvoz k zákazníkovi. A posledným krokom je potom návrat kontajnera po vyložení tovaru u zákazníka späť na terminál, kde bude pripravený na ďalšiu cestu s nákladom.
Ako si iste dokážete predstaviť, tak aby všetko vyššie uvedené prebehlo bez problémov, je potrebné skoordinovať viacero kolegov a partnerov, ktorí sa na preprave podieľajú. Budete v kontakte s pracovníkmi v prístavoch, na termináloch, s dopravcom, alebo colnou agentúrou. A samozrejme budete o celom priebehu prepravy komunikovať so zákazníkom, ktorý si ju objednal. Väčšina komunikácie prebieha prostredníctvom e-mailu a časť telefonicky.
Kariéra v logistike rozhodne nie je jednotvárna. Naši klienti sa na nás spoliehajú aj pri zaistení neštandardných prepráv. Či už z hľadiska prepravovaného tovaru, tak cieľovej destinácie. Mnohých našich kolegov práve takéto úlohy bavia najviac. Vymyslieť a zorganizovať prepravu, ktorú by napríklad žiadna iná spoločnosť nedokázala.
Samozrejme môže dôjsť aj na neočakávané situácie, kedy napríklad vplyvom počasia dôjde k oneskoreniu, alebo skomplikovaniu prepravy. V takých chvíľach je úlohou koordinátora navrhnúť a zariadiť náhradné riešenie a priebežne komunikovať s klientom.
Vecou, ktorú aj náš tím oceňuje je využívanie cudzích jazykov a s tým spojený kontakt so zahraničím na dennej báze. Štandardným jazykom pre komunikáciu s partnermi je angličtina, ale máme aj špecializované tímy, ktoré komunikujú napr. aj v nemčine.
Nových kolegov a kolegyne prijímame najmä z dôvodu otvárania nových terminálov, a s tým spojeným rozširovaním našich tímov.
Veríme, že dobrým dôkazom skvelej firemnej kultúry i zaujímavosti práce koordinátora je fakt, že väčšina našich kolegov je v METRANS 10 a viac rokov. A ani 20+ rokov spolupráce nie je výnimkou.
Ľudia u nás oceňujú skvelý kolektív, možnosť samostatne si organizovať prácu a aj to, že je vidieť, že firma ide neustále dopredu a nestagnuje. METRANS je spoľahlivým partnerom nielen na prepravu, ale aj pre dlhoročnú úspešnú a spokojnú kariéru.
Z podstaty veci je pre prácu koordinátora medzinárodnej prepravy potrebná jazyková vybavenosť. Základom je angličtina na komunikatívnej úrovni. Nehľadáme perfektnú znalosť, ale mali by ste bez problémov zvládnuť vybaviť telefonát s kolegom, alebo napísať e-mail zákazníkovi. Špecifické slovíčka z logistiky sa rýchlo naučíte, takže sa netrápte s tým, že vaša angličtina nie je dokonalá – dôležitý je dobrý základ a nebáť sa komunikovať.
V logistike je často potrebné koordinovať niekoľko vecí naraz, takže schopnosť prioritizovať a udržať si nadhľad a chladnú hlavu tiež príde vhod. Dôležitá je aj schopnosť logického uvažovania a v neposlednom rade profesionalita a ústretovosť, ako pri komunikácii so zákazníkmi, tak s kolegami.
Potrebná je tiež bežná (užívateľská) znalosť práce s PC (napr. Outlook, Excel).
Prácu s naším počítačovým systémom a všetko o procese prepravy vás radi naučíme počas zaškolenia, takže neváhajte a dajte nám o sebe vedieť.
Nad rámec férovej a vždy včas vyplácanej mzdy u nás získate 4x ročne finančné bonusy
Komplexné zaškolenie a pravidelné vzdelávanie zamestnancov vrátane jazykovej výučby hradenej zamestnávateľom
Zázemie úspešnej a rastúcej spoločnosti v odbore, ktorý je imúnny voči krízam. Ponúkame stabilný príjem bez obáv o stratu zamestnania
Umožňujúca na dennej báze využívať cudzí jazyk a byť v kontakte so svetom
V tímoch držíme pri sebe a dbáme na priateľské vzťahy. Oceňovaná je aj veľmi dobrá spolupráca s manažérmi
Bonusom pre fanúšikov železníc je u nás pracovisko s výhľadom priamo na dopravný terminál
Stravné lístky v hodnote 4 EUR za odpracovaný deň, plne vybavené kuchynky na každom pracovisku a moderná jedáleň v priestoroch spoločnosti
Organizujeme team-buildingy, večierky, alebo napríklad športový deň pre rodiny zamestnancov
Moderné priestory s dobrou dopravnou dostupnosťou (možnosť parkovania)